måndag 20 augusti 2012

LCHF

Jag ger denna livsstil en chans. Mina föräldrar har kört detta en tid, med både viktnedgång och välmående till följd. Var väldigt skeptisk till en början. Men sen bjöds vi på lite mat då och då och fick höra alla positiva kommentarer från dem men också från andra. Det är ca 12kg kvar för mig att gå ner så nåt måste göras och det blev alltså LCHF.

Nu har jag kört hyfsat strikt i 1,5 vecka innan det blev det några veckor lite si och så men en klar minskning av kolhydrater iaf. Vet ej startvikten så vet
inte om nåt hänt egentligen. Men kroppen mår bra...äter tre ggr om dagen och är knappt hungrig.
Har energi så jag bara vill studsa. Satt nyss på motionscykeln (kl 21.30!) och körde 30 min HÅRT pass...jag svettades som aldrig för och ingen huvudvärk! Det har ju kommit som ett brev på posten efter att jag motionerat (ej tagit ut mig helt) de senaste åren.

Nackdelar hittills är att frukosten oftast tar lite för lång tid...funkar på semestern men imorn börjar dagis igen och mornarna = stress:-/. En annan sak är att jag ju knappt blir hungrig och det känns inte lika kul att laga mat mätt!

Hur som helst funkar det bra och efter första veckans huvudvärk känns det bara positivt:)

Dagen frukost: pannkaka med rester efter helgens tacomiddag. Ost, skinka,guacamole, grönsaker och så en kopp kaffe förstås med grädde:-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar