torsdag 20 september 2012

Periodare

Ja det är väl bara att acceptera, jag är tyvärr lite av en periodare vad gäller bloggandet! Ibland flera om dagen som nu eller i alla fall nästan varje dag. Men ibland hinns det inte riktigt med. Har dock en iPad nu som gör det både enklare och roligare. Så kanske kanske håller jag igång lite bättre nu=))

Idag blev jag fembarnsmamma för en eftermiddag. Iris och Milla hade med sig systrarna L och E hem från dagis. Så det var en riktig skock med hund, barnvagn och barn som knatade hemåt. De blir såå lyckliga dessa dagar. Stolta som få när de kommer till dagis på morgonen och berättar för fröknarna (ja de kallar det för båda dagis och fröknar, har frågat personalen;) )
Lek lek lek för fulla muggar, inga bråk utan det flöt på väldigt bra. Småttingar och storingar för sig men även alla tillsammans i en mamma-mormor-storasyster-bebis lek. Mysigt var det, härligt med massa ungar runt sig!

Nike har dock varit mindre nöjd idag. Vet inte riktigt vad det var men min torsdag,som jag försöker göra till min städdag, blev inte riktigt så effektiv som önskat. Hon sov kortisar och åt lite halvdant och därimellan endast korta stunder av skratt och lek. Mest gnäll och hänga-på-höften:-/
Lyckades dock damma och dammsuga iaf. Så det får bli toaletterna imorgon istället. Ingen som dör av att golven torkas först nästa vecka!

En mumsig gratäng står i köket och väntar på mig nu. Köttfärs- och bacon gratäng härifrån Så den ska jag sätta tänderna i nu och sen försöka jobba lite. Jespers tåg är försenade så han kommer inte än på ett par timmar. Men åååååhhhh vad det ska bli skönt att han kommer hem, längtar!!!!!

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar