söndag 21 februari 2010

Första steg, OS och nedräkning

Milla har tagit två steg!!!!!!!!!!! Lilla lilla Milla är inte så lilla lilla längre...
Hon har stått ganska bra ett tag nu och kastat sig framåt mot mig men igår tog hon två steg innan hon trillade:-) Baaaa Milla säger Iris.

Kul med OS-tider men trist att allt är så sent och tidigt...småbarnsföräldrar som oss kan ju inte vara vakna hela nätterna. Kollade inte skidorna igår och har undvikit radio, tv och tidningar nu på morgonen för att kolla reprisen nu klockan 11. Spännande!!!

Igår var vi på 2års kalas hos H...som fyller idag, GRATTIS sötis! Pannkakstårta, hemmasemlor och hallongrottor, mums! Vi blev kvar hela kvällen och kollade schlagern tillsammans med några påsar chips. Låter som att min viktklubbstid går sådär...men jag har faktiskt gått ner 2,5kg (innan helgen!?) Måste få unna sig gotterier ibland, annars blir iaf jag kocko!! Ska försöka hålla mig borta från snask i vardagen iaf.

Sista öppna förskolan för min del förra veckan (stängt under sportlovet), kändes lite speciellt att gå därifrån och veta att nu är det slut på denna era!!! Det högg allt en hel del i magen, ska jag säga. Känns fortfarande kul att börja jobba men det blir så definitivt slut på min hemma tid nu...snyft!

En kul grej förresten som hände i veckan var att de ringde från ett läkemedelsföretag i K-skoga och erbjöd mig ett vikariat i höst!!! Känns ju såklart roligare med en tillsvidaretjänst, men iaf:-)

Avslutar med underbar Iriskommentar vid frukostbordet...
Mamma vet du sak...äummmm...ja äskar dej!!!

Ha en skön söndag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar