fredag 5 februari 2010

MORR och FRÄS!!!!!!

Kan det inte vara slut på vintern snart!!! Jag blir galen på alla kläder, sura dotter-miner och oplogade trottoarer i kombination med dubbelvagn...gaaaahhhh!

Har en lång dag idag, Jesper ska på en invigning ikväll så jag är allena med töserna ända tills de nattats. Tänkte att det är bäst att komma ut en sväng trots många minusgrader och gnäll. Efter mycket morr och fräs är vi ute och Iris är bara så sur och inget är bra, kul...inte! Jag försöker med allt möjligt men nej ingen idé. Träffar C,HoE en sväng och det är väl halvkul tyckte Iris...jag njöt dock och fick spy lite galla över mitt liv! Men sen tröttnade jag på att försöka nöja min dotter och vi gick hem. Väl hemma efter att kläderna åkt av sprang hon in på sitt rum och lekte och lekte och lekte...hur nöjd som helst! Kändes som vi kunde skippat allt som hade med utgång att göra idag...å andra sidan kanske det inte hade varit så kul att leka inne då!? Skönt också att Jesper kom hem och åt lunch med oss :-)

Har nu lyckats få en stund alldeles för mig själv eftersom de sover sött båda två...och sakta men säkert kommer känslan av att jag älskar mitt liv tillbaka;-) Tror att eftermiddagen blir rätt bra trots allt...tänkte fylla den med trolldeg, fruktsallad och kanske lite Pippifilm (för det får man faktiskt ibland, så det så!!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar