torsdag 4 februari 2010

Host Host!

Magsjukorna har flugit sin kos men istället har förkylningen kommit och knackat på dörren, för jag vet inte vilken gång i ordningen:-( Milla är genomförkyld och hostar som bara den, lite feber har hon också haft. Hon har fått Mollipect några dagar nu och jag tycker nog att det börjat lätta. Jag har också nåt i kroppen, lite halsont och lite täppt men ingen större fara och jag hoppas det får stanna där...VILL INTE och TÄNKER INTE bli dunderförkyld!!!!!

Vi har inte gjort så mycket denna vecka med tanke på Minimims (Milla), men idag gick vi ut en sväng till apoteket och fick med oss C,HoE...sen följde de med hem och stannade ända till halv sju:-) Åt middag tillsammans. Superskön dag!

Har bestämt mig för att ändra riktning på min viktförändring...den har gått rakt uppåt sista tiden och det får det vara stopp med nu!!! Har ätit så makalöst mycket sötsaker så mitt sockerberoende är inte att leka med. Nu har jag gått med i viktklubben för att få lite ordning på detta och tips på bra mat. Känner mig motiverad och dessa två dagar har gått fint. Nu har jag ju dessutom bekänt detta här på bloggen så det är bara att ge järnet.

Idag fick vi erbjudande om dagisplats till Iris. Vi fick det vi önskade och redan den 1 mars...blev lite chockad att det gick så fort att få där, bara drygt 2 månader sen vi sökte. Nu vet vi inte riktigt hur vi ska göra...kanske ändå skjuter på det till hösten om vi får. Kan nog vara kul och skönt för Jesper att ha båda hemma nu i vår. Ska ringa och kolla vad de säger. Har ingen lust att sätta henne på en avdelning för minisar och sen efter några månader flytta upp till större då hon blir tre år...som sagt måste ringa och kolla läget innan vi bestämmer oss.

Oj vad hände med denna kväll, klockan är snart nio och det känns som den bara börjat...vad ska jag ta tag i nu?? Igår röjde jag i vårt dåliga samvete...hallgarderoben, så nu skiner den:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar