måndag 21 november 2011

Pepparkaksdags!

Ikväll har jag och Milla gjort pepparkaksdeg som ska stå och gotta sig tills imorn då min mor kommer för att bistå i lite julbak. Tänkte göra saffransbullar med mandelmassefyllning också. Jag är sådär förtjust i vanliga lussebullar, blir så torrt, så jag ger dessa en chans istället.
Iris var på gympa med sin käre far medan jag och lillasyster yster härjade i köket. Hon älskar sin gympa och pratar om det minst hela måndagen:-)

Helgen var skön med gäster i lördags och en kalassväng igår. Läskigt igår var dock när jag gick ner i källaren för det luktade lite rök och då jag öppnar in till pannrummet var det...rök!!! Hua, då sätter adrenalinet in! Vi försökte släcka i kaminen och satte igång att vädra. Det kom ingen mer rök sen, men lukten sitter i! Nånting måste ha hänt och vi har försökt få tag på sotaren idag, men det har gått sådär! Hoppas de ringer imorn. Obehagligt och ev dyrt!?

Vi håller ju på att renoverar badrummet (utdraget projekt vill jag lova) men nu är det iaf färdigkaklat och elektrikern väntas inom kort. Har satt målet att det ska vara klart innan bebisen är klar:-)

Nu lagas det stekt ägg och te till mig, blir det och lite Kutcher i 2 1/2 män och sen välbehövlig natti natt!
Det knakar i fogarna nu också (enbart mina!) när sammandragningarna verkat lugna sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar