tisdag 28 juli 2009

Minisemester

Söndag till måndag var vi och hälsade på min kusin och barnens sysslingar på deras lantställe. Mysig liten tur och ett alldeles underbart läge de har på sin stuga. Huset ligger i en sluttning ner mot vattnet där de har egen brygga. Iris åkte båt för första gången. Jag och Milla stod på bryggan och kollade. Jesper hade svårt att avgöra om hon gillade det eller inte...men när hon kom till mig på bryggan och de andra åkte iväg för en tur i mindre barnvänlig hastighet sa hon meeja meeja (mera mera) så det var nog lite skräckblandad förtjusning.



Barnens sysslingar är nio och elva och Iris tyckte att de var såå roliga att leka med. Min kusin var däremot lite läskig, precis som det brukar vara när hon möter nya människor. Men strax innan vi skulle åka hem tyckte hon att han var rätt ok och kröp upp bredvid honom i hammocken, söta lilla Iris. Milla sprider istället sina leenden till alla som ger henne lite uppmärksamhet. De är ganska olika mina små sötingar. Men kanske beror det till viss del att vi är lugnare i föräldraskapet nu för det smittar väl av sig till barnen mer än man tror.

Vi hade hur som helst en mysig tur till havet och jag skulle helt klart kunna tänka mig att ha en sommarstuga som den...fattas bara sissådär fyra mille!!!

Idag har vi haft besök av M och O. Iris och O lekte och busade för fullt, sprang fram och tillbaka i lägenheten så de blev alldeles svettiga och rödrosiga...tillslut var det bara blöjorna på. Busungarna somnade gott efter lunch. Milla har lite varannan dag taktik på sina sovstunder. Idag har det bara varit kortisar medan hon igår sov nästan hela dagen. Och hon vill inte riktigt somna nu ikväll heller. Hoppas det betyder att hon sover gott i natt istället.

Ska nog amma henne lite till...kanske är hon inte riktigt mätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar