torsdag 30 juli 2009

Mormor

Uuuhu för iglar, vilket läskigt djur. Har kollat lite på mitt i naturen och det handlade om dessa blodsugande djur.

I morse gick jag och barnen till min mormor. En halvtimmes rask promenad med dubbelvagnen...blev riktigt svettig. Men så var det rätt kvav luft också. Vi fikade lite och sen badade Iris. Vi har ju inget badkar hemma så vi brukar passa på när vi är hos mormor. Hon älskar verkligen att bada. Tänk vad roligt sen när båda barnen kan bada tillsammans, vi måste köpa oss ett eget badkar. Jesper behövde jobba lite så han kom till mormor och åt lunch (lax...mums) och åkte sen igen. Min mamma kom förbi en sväng också, hon hade plockat blåbär till mormor. Vi kom inte hem förrän middagsdags och Jesper hade gjort kyckling och ris. Ingen matlagning för mig idag alltså, skönt!

Jesper börjar jobba på måndag, ojoj var har dessa fem veckor tagit vägen? Känns såklart lite trist att han inte kommer vara hemma med oss men på nåt sätt är det ändå lite skönt att vardagen kommer. Vi har haft en kanon semester med alldeles lagom många utflykter. Har gjort mer än jag trodde vi skulle med en liten mini här hemma.

Lilla mini vaknade förresten i morse med helt igenkladdat och svullet öga, stackars liten! Ringde bvc som trodde att det var tårkanalerna så vi har tvättat och masserat idag och nu till kvällen verkar det vara bättre. Hon var ledsen i natt, vilket hon aldrig brukar vara, så kanske gjorde det lite ont. Hoppas det är borta imorn.

Milla börjar hitta sina händer nu, hon stirrar på dom och försöker få dom till munnen, sen gör hon mer och mer olika ljud och har börjat sovlåta (lite knarrande mmmmande) precis som Iris gör när hon håller på att somna. Det händer så mycket hela tiden.

Iris exploderar verkligen i talet nu. Hon härmar allt vi säger och pratar för fullt, ialla fall när vi är själva. Man kan ju verkligen kommunicera med henne, så kul!

Imorgon skickar jag iväg barnen och Jesper en sväng så jag kan storstäda. Skönt att ha ordning här hemma när J börjar jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar