fredag 8 juni 2012

Marknadsafton

Igår var det marknadsafton i Örebro. Åkte in till stan direkt efter att jag hämtat barnen på förskolan. Var i stadsparken och lekte, picknickade och plaskade i plaskdammen. Inte så smart av mig att tillåta det dÅ vi inte hade med vare sig badkläder eller handduk och att inte bli blöta om kläderna var lite väl mycket att begära tydligen...jaja det var ju rätt varmt och torkade snabbt!

Vi mötte upp J och åt middag på Harrys. Hade inte tänkt lyxa till det så men det blev det...trist nog beställde jag en fisk- och skaldjursgryta som var på tok för mycket rotsaker i, haha, men laxen var god och aiolin mmmmmm!! J's pommes var åååhhh så goda! Är imponerad över deras barnvänlighet, innan vi beställt kom de med block och pennor till dem, bra barnmeny och efter fick de varsin em-nalle och glass! Bravo bravo!!

Strosade sen lite på stan bland alla människor och marknadsstånd. Barnen fick ballonger och godisnappar och sen...ja då var vi nöjda! För mycket folk för vår smak!

Idag har jag städat, skurat duschväggarna och tvättat. Luktar gott här gemma, vilket det tyvärr inte alltid gör...misstänker fuktskador i källaren. Jesper har rivit lite av gamla panelen i gillestugan, den luktar illa:( Får se vad som händer med det!!?

Hade lite lekparkshäng och picknick efter förskolan, mys!! Nike låg på en filt och jollrade och storingarna busade runt, nice!
Slöade vidare med pizza till middag, vi har tappat lite matplanering och då blir det lätt en massa färdigmat.

Nike har nog ätit sin sista bröstmjölk, har inte pumpat idag och först nu på kvällen börjar det spänna, det var det det! Lyckades inget vidare med amningen denna gång, känns lite trist men gosan min fick tre månader helamning iaf:)

Otäckheter händer lätt här i livet och jag vill bara skriva att jag tänker på dig A!!! Kramat mina barn lite extra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar