lördag 10 oktober 2009

Milla min lilla bajsunge:-)

VARNING!!! Nu blir det bajsprat, sluta läs om känslig!!

Ja lilltösen min är en riktig liten bajsunge...minst fem bajsblöjor om dagen byts här hemma, bara på henne alltså. Gärna fler och bäst är det om det blir tre på natten också, NOT!! Kompisar med småttingar har "problem" åt andra hållet, kanske en gång i veckan om man de har tur ibland ännu mer sällan...men dåå blir det istället rejäla lass!! Ja ja när det blir mer "riktig" mat i magen på henne kanske det stabiliseras lite så det bara blir "en om da'n".

För att fortsätta på ämnet...igår kväll skulle vi åka till L,E och A och grilla vid deras nya hus. Vi kom hem från parkleken och skulle bara in och packa om, göra varm choklad och fixa pinnbröd. Men mitt i chokladkoket fylls en...två...och tre Irisblöjor med mindre trevlig konsistens (hon hade tillverkat en liknande även i parkleken tidigare på dagen). Det var nära kräkning för mig vid dessa byten och jag är inte känslig i vanliga fall. Iris klagade dessutom på att hon hade ont i magen. Så vi ställde in grillningen och höll oss hemma och chokladen kasserades!
Det blev dock inget mer under kvällen och Iris var som vanligt så det var väl bara nån liten elak bacill som var tvungen att åka ut!!

Nog med skitsnacket...

I förmiddags packade jag ner Milla i sjalen och promenerade upp på stan för att förhoppningsvis fynda på en barnklädes- och leksaksloppis. Hon somnade nästan direkt men vaknade när vi gick in i värmen och kaoset. Köpte lite smått och gott, bla fleeceunderställbyxor och skinnbabyvantar till Milla och lite lagomtjocka vantar och leggings till Iris. Allt totalt under hundralappen = fynd!

Gick sen och handlade färg och nya penslar till Iris. Vi brukar måla med vattenfärger men det blir mest vattenlek så nu köpte jag "rinnande" färg. Köpte en baguette till lunch som jag åt när vi gick hem. Milla somnade i selen när vi gick ut från loppisen och sov sen hela tiden tills vi kom hem och fortsatte en halvtimma här hemma också, så jag traskade runt med henne här hemma också (hon vaknar om jag sätter mig ner).

Slappareftermiddag och nu blir det snart fotboll och jordnötsringar.

HEJA SVERIGE!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar