onsdag 20 februari 2013

Handla24

Himmel och pannkaka vad skönt att åka till affären, ringa på en klocka, signera kvittot, lassa in påsarna och köra hem...1500kr-handling klart på 35min varav restiden var ca 30. Ja sen ägnade jag en god stund igår med paddan när jag klickade hem allt förstås...nybörjare som jag är tog det lite tid, men det går nog snabbare nästa gång och jag sitter hellre i fåtöljen än går i affären:)
Tyvärr bor vi fem minuters bilväg från utkörningsgränsen så det är hämtning i butik som gäller. Affären är nog dessutom lite dyrare än vårt Maxi eller Lidl men å andra sidan blev jag väldigt mycket mer prismedveten när jag hade alla jmfr-priser samlade framför mig på skärmen. Vi försöker köra på billig shopping nu när vi sparar för Cypern-reskassa. Jag brukar tjata på Maxi när jag är där att de ska börja med handlahemma de med...hoppas det ger resultat!

Känner mig fortfarande lite skruttig, kroppen vill inte riktigt komma tillbaka...känner mig lite febrig, svettas och fryser om vartannat. Min tur att följa med på barnens gympa idag, får se hur det blir.
Vill ha sol och vår nu. Känner mig grå, trött och vansinnigt färdig med kyla och mörker!! Hud och hår håller med vill jag lov, dassigt helt enkelt...att magen dessutom ilsket mensmoler gör inte saken bättre:-/. Denna tid i månaden är det väl ändå ok att klaga lite!

Det var dagens gnäll...åter till pusslandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar