onsdag 13 februari 2013

Tvätt...

Sitter här i fåtöljen och gottar mig i dagens tvättskörd!
Gottar!?
Jag önskar att jag kunde känna så...funderar faktiskt på att bestämma mig för att känna så. Det är ju lika bra då jag kommer vika, vika, vika i all oändlighet. Jag kan faktiskt redan nu gilla det, om jag ostört får dona i tvättstugan, med bra musik, en chokladbit och ett glas vin. Kanske inget att sträva efter som en daglig rutin. Men ibland.
Jag skulle bara vilja riva ut en vägg först, lägga golvvärme, klinka golvet gråsvart och kakla väggarna vita, sen en lååång ganska hög bänkskiva med hyllor ovanför fulla av fina lådor och korgar...rent och snyggt, allt på sin plats! Hehe det låter väl som mig!?

Igår var en riktig utedag. Jesper var ledig och vi gav oss ut efter lunch. Massa snö har vi och en hel del som måste flyttas då det snart är dags för gjutning i källaren (och geggamojjan ska ner genom källarfönstret). Så barnens lilla stjärtlappshög blev högre. Jag älskade att gräva gångar i sådana högar när jag var liten så det tänkte jag att töserna också skulle få göra. Ojojoj vad vi (jag) grävde!! Såå himla kul var det och jag blev som ett barn vill jag lova. Iris och Milla kämpade med en koja uppbyggd av "plogningsklumpar". De tog sina pulkor och knatade iväg till närmaste upplogade hög, fyllde pulkorna med klumpar och så tillbaka och bygga. Vi höll nog på i nästan fem timmar. Nike traskade runt på vår nyplogade gata och envisades med att försöka gå uppför grannarnas trappa. När hon tröttnade tog J med henne in. Skönt att få rå om bara storingarna en stund.

Det var ju egentligen dagis igår men det skadar inte att ta en extra karantändag efter magsjukan.
Idag var I och M dock där. Milla velade fram och tillbaka men bestämde sig för att hon ville gå. Hon brukar ha kul när hon väl bestämmer sig för att vara där. Men det är så mysigt när hon vill vara hemma också...så det gör mig inget. Igår hade de bara varit hemma i fem dagar och då är de så harmoniska och behagliga. En dag på dagis och de är speedade och högljudda! Trist att det blir så men men...mycket gott med dagis också förstås!!

Oj vad långt detta blev. Blev skrivsugen av Mia på Grötö, väldigt skönt program!!
Klockan är nu lite väl mycket och "tvättnjuteriet" får väl vänta tills i morgon. Jesper hemma även då:) kanske skulle passa på att ta mig en heldag i källaren, har maaaaassssssssooooor av urvuxna kläder att fortsätta sortera!
Vi drunknar i kläder...Nike har för övrigt 50 st byxor i sin byrå för tillfället!? Är det normalt?????

Natti natti (om en stund!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar