måndag 30 november 2009

Arbetslivet väntar.......

Snart har jag varit hemma (gravid eller med mina barn) i tre år. Tre långa år sen jag flyttade hit till staden för att jag fick jobb inom min utbildning. På bara nån vecka bestämdes det att vi skulle lämna Stockholm för att flytta hit. Jag avbröt mina studier för jobbet på S.

Hann jobba där nio dagar innan jag upptäckte att jag var gravid med söta goa Iris. Sen blev det ju som det blev...gravid och farligt avfall går inte ihop och eftersom jag var där genom ett bemanningsföretag kunde de ej erbjuda mig fortsatt jobb...jag minns så väl när jag åkte därifrån den dag som jag fick beskedet att jag måste sluta, fy fan vilken dag!!! Jag som varit överlycklig över graviditeten satte mig nu i min saab 900 med tårarna sprutande för att åka hem...stannade för att köpa folsyra på apoteket och lyckades backa in i bilen bakom...i vilken världens dummaste idiotgubbe satt i, jaha du lilla gumman nu ska vi se vad vi ska göra åt det här, blää jag bara ryser när jag tänker på honom. Det blev som tur var inga skador, tyvärr tyckte väl puckot (märker att jag blir rätt ilsk när jag tänker på denna fadäs).

Hur som helst tre år och två underbara töser senare vill de ha mig tillbaka:-) och jag vill tillbaka!! Så den 1 mars (tror jag det blir) kastar jag mig ut från hemmet...ut i en värld som jag nästan glömt och som känns lite läskig. Men det känns bra! Skönt att få vara mig lite igen och inte bara mamma...men jag kommer ha såååååån ångest när det närmar sig. Men de kommer få det bra här hemma med far sin:-)

Och visst känns det lite coolt att jobbet faktiskt kom till mig som jag så många gånger önskat när jag suttit med ansökningar och cv:n men som jag insåg att det inte skulle göra...de vill ha mig, lilla mig:-) Ja, jag ska försöka göra dem nöjda!! Det är dessutom en fast tjänst med 6mån provanställning, de växer inte på träd i dessa tider. Jag är allt lite stolt:-)

Vad mer har hänt annat än att jag slarvat med bloggandet (min dator är sååååååå seg så det är bara irriterande att sitta vid den)...det har julpyntats, mmmm äntligen slut på gråa trista november och välkommen allt ljus, mys och godsaker:-)
Vi har haft 6veckors-bebis-besök, oj så liten och söt och man blir allt lite sugen...men NEJ inga mer ungar här på rätt länge nu;-)
Har vikt tvätt i oändlighet känns det som...av nån anledning hamnar nästan hela garderoben i ikeapåsar i väntan på att vikas innan jag tar tag i det!
Jag har motionerat...kors i taket...en hel gång har jag varit ute och sprungit, bra jobbat!

Detta blev et lååångt inlägg...kompensation för att det blir så sällan;-)
Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

  1. Grattis älskade vän, va kul att de kunde bestämma sig! Grattis än en gång, kram kram Lejs

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis! Vad skoj att du får komma tillbaka, men det är ju självklart med en sån klippa som du ;-)

    SvaraRadera