måndag 23 november 2009

Pingis

I lördags var det pingisturnering hos mina föräldrar. Deras grannar var där också, totalt var vi 11 stycken som deltog mellan 29-70år. Det var sååå himla kul. Jag hade ju inte nån större chans mot många av dem men hamnade nånstans i mitten...det som grämer mig mest var att mor min slog mig!! Men hon och pappa spelar rätt ofta. Turneringen gick ut på att alla mötte alla...ja det tog tid...och sen var det a- och b-slutspel. Min käre man to be tog hem hela skiten!! Han är grymt bra måste jag säga...lite stolt!
Mitt i nånstans åt vi knytisbord med massa gott, Jansson, potatisgratäng, köttfärspaj, prinskorv, chivappchichi (stavas ju inte så men men), sallad, Västerbottenpaj (som jag och Iris gjort), mm. Var något segt att komma igång med spelandet efteråt. När vi var färdiga blev det himmelskt god chokladkaka med hackad mandel i som mamma gjort..mmmmmmmmmmmm!!!!!

Vi sov kvar, Iris sov hos mamma och jag, Jesper och Milla i kalla, mörka källaren. Åhh vad skönt man sover därnere. Söndagen blev seg, la oss alldeles för sent på lördagen och jag vaknade med migrän:-( På eftermiddagen sov vi alla fyra ca 1,5 timmar...gott!
Vilka himla hus de har alltså...vill också ha ett sånt, men inte på landet. Nån gång kanske när vi tjänat miljoners miljoner;-)

Försöker få Milla att sova bättre på dagarna = två lite längre pass och inte fyra fjuttar. Det har faktiskt gått riktigt bra. Hon vaknar nästan alltid efter 40 min men nu har jag lyckats söva om henne så det blir totalt två gånger ca 1h och 15 min. Hon blir mycket nöjdare däremellan märker jag.
Hon blir förresten sex månader idag!!!!!

Idag har vi haft J och Z på besök. Iris och Z börjar leka lite smått nu. iris går ner på krypnivån:-) och busar. Hon körde runt honom på bobbycaren också, hihi lilla sötis!
Åt korvgryta med pepparrot och dill till middag...mums!

Imorn blir det parklek och förhoppningsvis spruta för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar