söndag 4 december 2011

Köttbullar och stuvade makaroner!!

Hemmagjorda köttbullar är sååå himla gott och köpta går ju inte ens att jämföra med. Jesper är ju lite svag för mamma scans och det får han inte njuta av särskilt ofta i detta hem! Men han tyckte dock att dessa var bättre:-)
Gjorde i ugnen, så lat är jag...skönt att slippa allt stekos också.

1000g nötfärs
1,5dl mjölk
1,5dl ströbrod
2 ägg
2 små gula lökar
socker&salt
2tsk salt
3krm svartpeppar

Blanda ströbröd, ägg och mjölk och låt svälla.Hacka lök och fräs mjukt i smör med lite salt och socker. Blanda ner i ströbrödet och mixa med stavmixer (så slipper man lökbitarna som kan få mina barn att rynka på näsan iaf). Blanda ner köttfärsen och salt och peppar. Jag brukar rulla och provsteka en köttbulle för att se så de blir mums innan jag rullar resten och lägger på långpanna. Steker i sen i ugnen på 225grader i ca 25 min. Gott till allt men idag blev det stuvade makaroner och sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar