måndag 12 december 2011

Helgen!

Har haft en skön lång helg! Började den tors kväll med att gå ut och äta/teater på slottet med jobbet. God mat med skaldjurssoppa, kalv med lingonsås och slutligen pannacotta, allt sköljdes ned med rött alkoholfritt vin. Mums!!

Var sen ledig fredag. Vi har arbetstidsförkortning som förmån på jobbet (at-timmar) och många av mina har jag sparat för att ta ut kring jul, men i och med min sjukskrivning kan jag ta dubbelt så många:-) så jag har tagit ut lite under hela dec, skönt!
Startade dagen med MVC besök. Allt var bra, hjärtljud ca 125, bt 120/60, socker 6,7, sf 29...enda som inte var såå bra var väl vågen som stannade på +12kg sen v11!? Ja ja....det är ju som vanligt då;-)

Sen tog vi en sväng till M-berg och klippte Iris, IKEA lunch och handlade badrumsskåp.
Kvällen blev mys framför Idol. Tycker Robin och Molly skulle mötts i finalen:-( Amanda är superduktig men inte riktigt min stil. Tycker synd om Robin, han höll ju inte alls sin vanliga kvalitet och juryn behöver INTE såga just under finalen!! Men men...brukar ju inte vara vinnaren som det går bäst för.

Lördag hade vi elektrikern hos oss i badrummet, så nu är det ljust, golvvarmt, fläktat och jordfelsbrytare installerat:-) I mellandagarna kommer rörisarna och fixar det sista, iiiihh så härligt!! Längtar efter första duschen:-))
På kvällen fick jag kraftiga sammandragningar som gjorde riktigt ont, blev lite rädd måste jag säga...vila gjorde att det lugnade sig, tur!

Söndag var så härligt väder så vi packade lite matsäck och ved och gick till en lekpark med eldstad. Mysigt och lagom lång promenad för 2,5 åring och graviding;-) Grillade marshmallows, sluuurp!
Nåt konstigt vi funderade över var detta:
Fin lekpark i nybyggt område med övervägande barnfamiljer, FINT väder och söndag... hur många var där tror ni?? Vi fyra!? Vad gör alla barnfamiljer?? Vi är absolut inte ute jämt men ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar