onsdag 28 mars 2012

Gräsänka

Jesper har varit iväg och jobbat i Visby så jag har skött barnen och mig helt själv igår och idag. Det är ju helt klart skillnad mot när J kommer hem och delar alla kvällssysslor med mig. Är rätt trött nu och väntar nu på att min kära sambo ska ta i dörrhandtaget. Sen stupar jag i säng! Nike har varit lite annorlunda idag. Varit mycket vaken, inte ätit så bra känns det som (eller så har hon bara ätit snabbt) bajsat 1(!?) gång så jag tror hon haft obt i magen. Mellan varven har hon skrikit rejält, liksom hysteriskt, men lugnat sig när jag hängt henne på axeln. I och M har tyckt det varit lite jobbigt, särskillt vid läggning när N drog igång ett illtjut...trötta och längtar efter far sin:-(
Men snart är han här och ordningen återställd:-)

Jag och Nike tog en långpromenad efter förskolelämning. Skönt, fast det var ju inte alls så skönt som igår då det var rena sommarvärmen.
Kroppen funkar rätt bra nu, men lite instabilt känns bäckener när jag promemerar, får nog ta det lite lugnt ändå.

Igår var det en månads läkarkontroll för lilltösen. Hon går inte upp rikrigt som hon ska. Bara 40g på sex dagar:-( kan ju vara så att hon förra vägningen ätit mycket och inte bajsat och nu bajsat strax innan och åt rejält efter besöket...får se vid nästa vägning!

Mycket osammanhängande inlägg denna gång...är sååå himla trött så det får vara så!!

Gonatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar