fredag 16 mars 2012

Lönesamtal, pysselstuga, premiärbad och TVÄTT i oändlighet!!!

Igår hade chefen snäll som han är hembesök för att ha lönesamtal med mig, lyxigt! Skulle ha haft det idag på jobbet men igår vid förskolelämningen påminde personalen oss om att det var skollov idag allltså lov även för mina töser eftersom Iris går gratis allmän förskola. Det står fint uppskrivet i almanackan men den hade vi visst inte kollat!? Kände inte för att ha tre barn klängande runt mig på ett lönesamtal. Men det löste sig ju bra:-)

Förmiddagen bestod idag av "första etappen" i kartonghusbygge till barnens leksakshamstrar. Det målades och tapetserades med presentpapper och tapetklister. Nu ska det torka och sen sättas ihop och piffas...pysseltanten i mig gillar't! Det värsta med dessa pysselprojekt är att det är aå himla mycket grejer och kladd som ska tas om hand efter, önskar man hade ett stooort hobbyrum där allt kunde ligga framme jämt!

Efter lunch fick Nike sitt första bad, hon hisnade lite närmhon kom ner i vattnet men sen verkade det som om hon njöt. Väl omhändertagen och tvagad av sina systrar och mor. Stolta syrror som hade varsin tvättlapp och noga gnuggade lillasysters små tår...åhh kärlek kärlek!!
På senaste bytardagen köpte jag en sån där "badliggstol" (ingen aning om vad den kallas) som man kan ha i baljan till minisar så ha man båda händerna fria och skonar axlar och rygg. Har aldrig brytt mig om att köpa tidigare, har kännts som ytterligare en onödig grej nyblivna föräldrar tvingas på...men ojoj vad smidig badstunden blev. Den hade jag kunnat betala betydligt mer för än de ynka fem kronor jag köpte den för:-)

Under hela dagen (första maskinen startades kl 7!) har jag haft tvättmaskin och tumlaren kgång, så otroooligt mycket tvätt det blir. Tänk dessa "annorlunda familjer" med 11 barn...de måste tvätta som vår dag idag för jämnan!! Själva tvättande gör mig inget, men att vika och lägga in i garderoberna, hatar det!!! Det skulle jag kunna betala nån för att göra...

Nike har varit vaken rätt långa stunder inatt så jag hoppas att hon kan sova i natt, förra natten var hon piggelin mellan ca ett och tre, mindre trevligt.
Bäst att försöka sova nu!
Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar