måndag 12 mars 2012

Hemma själva...

...Jesper börjar jobba idag och jag och Nike har haft riktigt dålig natt:-(
Inte bästa starten men det är fantastiskt väder så jag känner mig vid gott mod iaf:-)
Känns dock väldigt vemodigt att våra första två veckor tillsammans är över!

Kl är halv nio och jag är duschad och klar, barnen klädda och i ordning och sängarna bäddade, hade ju hunnit i tid till förskolan idag tom (om det hade varit det förstås!?). Misstänker att det inte alltid kommer vara lika smidigt.

Vad ska denna dag bjuda på mån tro? Lite picnic i lekparken kanske eller så blir det picnic på verandan, ännu smidigare;-)
När det är då varmt och skönt ute som idag önskar jag att vi hade fixat fram studsmattan, men det känns som att det är lite tidigt ännu.
Vi köpte en ny (begagnad) cykel till Iris för några veckor sen och Milla fick Iris lilla tvåhjuling med stödhjul, så helst vill de cykla jämt. Jag kände dock igår att mitt bäcken och livmoder inte gillar att jag anstränger mig för mycket ännu så springa med cyklar hela dagen, nja...det får nog faren deras ta hand om ett tag till.

Nu fyller stortjejerna vårt vardagsrum med i stort sätt alla deras leksaker, de har gjort varsit hus med trädgård och staket där inne och är goa grannar till varandra. Mycket att städa sen alltså tänker mamman!!

Ha en underbar dag!
Nu ska jag passa på att sköta våra stackars blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar