måndag 4 januari 2010

Gott nytt år!!

Efter lite påtryckningar tar jag mig så i kragen och skriver igen:-)

Nytt år har det hunnit bli och jag ser att det nästan är en månad sen jag var här sist...fy skäms!

Vad har då hänt...en himla massa såklart och allt det orkar jag inte skriva om. Men lite återblick får det bli.
Vi har haft en skön julledighet. Massa gott, klappar och mys och kallt som bara den har det ju varit också. Så kallt att vi inte varit ute så mycket...känns inte helt bra att dra ut Millis i 15 minusgrader.

Julafton var vi hos mina föräldrar, barnens farmor skulle varit med men hon fick kräksjukan. Iris hade sett fram emot att hon skulle komma så hon blev besviken...men tomten kom ju i alla fall:-) Hon blev helt speedad och slängde upp paket efter paket utan minsta koll på vad det var hon fick. Men det mesta har gått hem, favvon var nog FischerPrice ladugård med djur och ljud:-) Själv är jag överförtjust i P.OP overallen hon fick. Milla fick mest en bilstol som jag också är överförtjust i :-)
Vi vuxna hade julklappsbyte så det inte blir så otroligt mycket klappar.

Nyår firades hos C,T,EoH. Kul kväll med GOD mat och dryck (ammade inget den natten;-)), Wii-spelande (aj vad boxning är jobbigt efter en dag eller två) och ett tolvslag med utsikt över hela stans fyrverkerier de bor på 6våningen.

Milla har flyttat in i Iris rum och vi har nu ett vuxet sovrum;-) Skönt att kunna lägga sig med lampan tänd. Var lite nojjig inför första natten men det funkar bra och hon sover i alla fall inte sämre. Lite bättre tror jag. Somnar ca 19, vaknar ev 22 o får välling annars sover hon till 00 då jag ammar (enda gången på dygnet) , vaknar till vi 3-4 och äter sen en flaska välling vi 6 och somnar kanske om 40min till. Så det känns helt ok. Iris vaknar ev nån gång på natten men hon har börjat sova ända till 6.30-7. Hon verkar inte bli störd av Millas vakningar i alla fall. Vi väcker henne numer efter en halvtimmas middagslur och det verkar göra susen:-)
När sängen åkte ut åkte motionscykeln in och haha...nu ska här bli andra bullar, nyttiga och slanka ska vi bli...hrmpfff;-)

Jesper jobbade första dagen idag efter ledigheten, kändes trist i morse men det är ju faktiskt lite skönt när vardagen börjar igen. Var på bibblan med A, M och C. Åt lunch där och sen sov töserna på vägen hem.

Imorgon är det trettondagsafton och J jobbar halvdag och sen är det ledigt igen, nice!

Nu ska jag ner i tvättstugan. Kanske kommer jag vara härinne mer frekvent, kanske inte...lovar inget:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar