torsdag 7 januari 2010

Påklädning sliter!!!

Idag trotsade vi kylan som ju bara höll sig vid minus 10 grader idag. Lustigt, i vanliga fall tycker jag att 10 minus är svinkallt och nu bara för att det legat runt 15-20 länge så är 10="varmt". Påklädningen är det absolut tråkigaste med att vara mamma;-) det tar ju lite tid att bli klara med en liten som oftast är trött när vi ska ut (för att kombinera utgång med vagnsovning) och en som sakta men säkert kliver in i trotsets härliga värld. När jag börjar klä den andra är den första varm och ledsen och sen ska ju jag också kläs på och då är båda ledsna (eller kanske ska jag skriva alla tre). Och om jag börjar med att klä mig själv är jag överhettad och svimfärdig innan vi kommer ut...JA, jag längtar faktiskt lite till sommaren!!!

Väl ute somnade Milla sött efter en flaska välling men Iris tyckte att det var rätt tråkigt och mest kallt...vi åkte iaf lite pulka med C,HoE och sen gick vi hem till dem där vi hängde hela dagen med massa lek, kaffe och babbel:-)

Nu sitter Jesper på motionscykeln och jag ska surfa runt lite innan jag ger mig på tvättvikning (blä-tråkigt!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar