söndag 10 januari 2010

Helgen

Ännu en helg till ända.
Lördag eftermiddag packade vi in oss i bilen för fika hos M,FoO och sen helkväll hos mamma och pappa. Jesper vred om nyckeln och....weeähh (typ så lät det), bilen var helt död! In med ungarna igen...iskallt ute och ringa runt efter hjälp. F kom och körde Jesper till närmsta mack där han köpte startkablar (att vi inte köpt det tidigare är ju korkat, jag vet) sen var det lätt plätt. På med kläder på barnen igen och in i bilen...tog en extra sväng för att batteriet skulle få en chans att ladda lite.

På kvällen bjöds det trerätters med getost, lamm och pannacotta...GOTT! Grannarna kom också och vi spelade När och Fjärran...kul kväll men mitt lag (den onde, den gode och den snygge enligt Jesper) förlorade tyvärr:-( Bättre lycka nästa gång.

Vi stannade kvar över natten som inte blev så vilsam...en snorig och ilsk Milla höll oss vakna så idag när vi hade barnvakt (lämnade töserna hos mor och far och åkte in till stan själva) var vi trötta, särskilt jag som dessutom varit vaken sen 6.
Vi tog iaf en sväng på stan...köpte en espritpolo (rea50%), åt McD-lunch och satt sen på ett café med en kaffe och goda böcker! Mysogt men så kallt överallt så vi åkte hem och bäddade ner oss i sängen med våra böcker istället, jag sov lite också.

Hämtade barnen vi halv fem, det hade gått jätte bra och när jag var där ute så sätter sig Milla upp helt själv från magläge och sen blir det ett kanske två kryp framåt....åhh lilla tjejen!!!

God mat (spaghetti och köttfärsås) väntade här hemma.

Barnen sover och jag ska försöka skicka iväg lite kort för framkallning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar