onsdag 27 januari 2010

Kräk:-(((( och 30-åring:-)

Ja Jesper har varit magsjuk...natten mellan lör och sön började det. Vi trodde först att det var en rejäl bakis, men när han spytt 10 gånger på några timmar och hade 39 graders feber så förstod vi att så inte var fallet. Han var utslagen hela dagen och jag var i stort sett detsamma. Vi var barnfria hos kompisar på lördagkvällen och kom i säng strax efter ett. Sen vaknade Iris kl 05!!!! Så när barnen på eftermiddagen sov samtidigt kastade jag mig ner i soffan och somnade som en stock...en halvtimma sen var det fart igen! Kan väl säga att jag var ganska slut på kvällen. Jesper piggnade till allteftersom men har varit hemma ända tills idag...han har varit riktigt matt. Vi andra har...peppar peppar...klarat oss så jag hoppas att det inte blir mer.
Vår sjukling fyllde 30 igår. Så nu är han ikapp mig;-) Hade ett lugnt firande med fläskfilé och semla. Han fick en ny klocka av mig och mamma o pappa. Snygg SEIKO! På lördag blir det lite mer kalas. Om vi håller oss friska.

Var på kommande jobbet och beställde kläder, babblade och var med på avdelningsmöte i måndags. Så kul så fort jag kommer dit och jag längtar faktiskt till 1 mars. Men vilken himla omställning det kommer bli.

Idag hade vi A,MoC här på eftermiddagen. Iris och M rojde järmet och man får allt ha lite koll på de två för de kan hitta på både det ena och det andra....Busungarna:-) Tror de hade hällt ut varenda pinal på barnens rum när vi tittade in. Allt låg i en stor hög på hela golvet...vi behöver verkligen rensa ut en del!!!

Har hyrt en film som vi ska titta på, men det blir en tidig kväll. Imorn ska vi till öppna fsk och på 8månkoll på bvc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar