söndag 20 maj 2012

Sköna söndag

Åhhh vilken skön säng jag har!
Borde egentligen sova redan men lite blogging ska jag allt hinna med innan.

Igår höll vi på massor ute vid nya uteplatsen och jisses vad trött jag var i kroppen när vi tog kväll. Är visst inte van vid kroppsarbete. Tömde ett stort lass grus/sand från släpet, öste ut på platsen och drog av med rätskiva och så på med plattor. Har nästan blåsor på fingertopparna. Det blir bra, men det tar ju lite tid när man titt som tätt blir avbruten av töserna. Jesper fixade middag medan jag klippte gräset. Grillad kyckling, klyftpotatis och favvosåsen (en burk creme fraiche, en vitlöksklyfta och en buljongtärning som får koka upp) stod på menyn.
Efter att barnen somnat slökollade vi på Sliding doors och åt lite (läs myclet) smågodis!

Idag spenderade vi förmiddagen bland våra kära plattor. Försökte mest klura ut hur vi ska lägga där det ska smalna av, det är inte BARA det här:) tror dock vi fick till det.
Efter lunch åkte vi till A-B och Görans sommarstuga för lite grillfest. Kusin vitamin med lady var där. Kom från Holland igår. Mysigt och gott grillat! Lånade också pappas klinga att såga plattor med!

Nää nu klipper ögonen så bäst att jag tar natt nu!! Imorn ska Milla till tandläkaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar