fredag 25 maj 2012

Vikt och vacc

Igår var det dags för tre månaders kontroll. Stressade som vanligt, efter en super mysig förmiddag ute hos fina L <3, kom vi till bvc svettiga och mini sovandes...bara att väcka! Började med vägning och mätning. Längden är det inget fel på, följer kurvan så fint. Vågen däremot stannade på 5275g -5g alltså sen sist(2 veckor) :-(
Sa till J igår att om hon inte ökat bra nu så börjar vi med lite ersättning. Detta föreslog nu också sköterskan.
Milla och Nike vägde nästan lika när de föddes ä, vid tre mån vägde Milla 6610g...lite skillnad!!
Sen var det sprutorna, 2st, lillfian skrek förstås men lugnade sig nör jag fick ta upp henne.

Hämtade hem barnen och flydde ner i svala källaren för mellis. Sen blev det poolen för dem och trugandet och pumpandet startade för mig. Hoppas på att kunna öka min egen produktion med det men på kvällen fick Nike en flaska ers efter att hon ätit på båda tuttarna (=mätt trodde jag) hon slukade 120 ml!!! Somnade sen ovaggad efter att legat och pratat med mobilen över sängen, har aldrig hänt förr! Hade tänkt ge ers med kopp men den var slut på apoteket så det blev flaska. Känner att ratar hon mig så fine, jag är ok med det...hon måste öka nu!
Hämtade också ut Syntocinon för att underlätta pumpningen och nu funkade det:) 70 ml på 10 min!

Lilltösen fick feber av sprutorna och hon blir förkyld också...har hostat väldigt idag!

Det är otrooolig varmt ca 27 grader i skuggan. Jag har lite svårt att vara ute mitt på dagen då det blir såå varmt, man blir slö! Men nu såhär när det börjar bli kväll så är det heeelt underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar