torsdag 31 maj 2012

Shopping på schemat

Planen för dagen var att handla presenter till fem av barnens kusiner och kläder till mig. Jag och Nike startade shoppingrundan direkt efrer dagislämningen och höll på nån timma. Lagom när jag skulle börja prova berget av kläder jag samlat ihop totalvägrade min lilla tös. Efter blöjbyte, matningsförsök och sövningsförsök utan resultat gav jag upp och vi åkte hem, suck! Planera aldig nåt...tänk att jag aldrig lär mig!?

Vid hämtningen var der upprörda känslor hos flera föräldrar...placeringarna för hösten är klar och flera som vill ha in småsyskon får ingen plats. Tydligen kommer det in många utifrån på stor-avdelningen så endast två flyttar över från lilla. Vi hade hoppats att även milla skulle få flytta över, men icke! Har inte heöt bestämt mig vad jag tycker. Hon har ingen brådska med att bli stor men flyttar hon inte nu blir det troligen inte förrän nästa höst och då är hon ju drygt fyra år....mjaa ska npg ringa och klaga lite hos kommunen jag med.

Blev som sagt ingem shopping på förmiddagen. Men när bästa köttbullarna intagits med potatismos lämnade jag la familia och drog till M-berg. Två timmar hade jag på mig...bara jag!! Länge sen! Hur gick det då? Ja efter många suckar, svordomar, bländanden av blek hud och degig mage så lämnar jag affärerna med en klänning, leggins, skjorta och oversizetröja. Provade nog 100 plagg och inte mycket var bra. Har lite svårt att acceptera kroppen som den är just nu...magen är verkligen DEGIG!!!! Plankan nästa tror jag, kanske finns nån bra app till det också;)

Imorn åker vi söderut till J's syster. Storkalas på lördag då vi firar hela kusinskaran. Åtta kussar, den äldsta 6 år...ett riktigt gäng:)

Sov sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar