torsdag 17 maj 2012

Sjukt!

Här har det varit sjukstuga ett tag nu. Iris väckte oss gråtande natten mellan tis och ons. Kräks i hela sängen...urk!! In i duschen med henne och där kräks hon igen. Jesper och hon sov sen på madrass i vardagsrummet. Hon var sen lite hängig igår, tror nog hon hade lite feber och jag tänkte att det kanske kunde vara början på vattkoppor. Men när Jesper började kräkas i natt förstod jag att så inte var fallet. Han har varit däckad idag, inget mer kräks dock. Iris har varit jätte pigg idag och Milla likaså förutom alla miljoner gröna busar aom flyttat in i hennes näsa:-S
Jag har bakat bröd och testkokat lite rabarbersylt. Den smakade vi till kvällens lyxmiddag=pannkakor tillsammans med grädde, mums! Så det blir nog lite mer av den. Gjorde på förra årets rabarber som fortfarande tar plats i frysen och nu börjar de bli STORA ute i trädgården igen. Tänkte göra saft också:)

Nu är det snart kvartsfinal mellan Sverige och Tjeckien i ishockeyVM. Så om Nikis vill äta färdigt snart ska jag bänka mig framför tv'n. Heja heja!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar