måndag 9 januari 2012

Barnmottagningen och kraftiga sammandragningar

Idag har Milla och jag spenderat 4 timmar på sjukhuset med blodprover och klämmamde o kännande doktorer. Allt bra dock!! Hon var så makalöst duktig och sköterskan som skulle hålla fast armen när en annan skulle sticka var helt förundrad över att hon var så överflödig. Det gör ont mamma sa Millis men inte mycket mer!! Skruttfian visade stolt upp sitt plåster och rosa kackerlacka efteråt:-)
Blev lunch och fika medan vi väntade på provresultaten...M fick såklart välja denna dag och det blev pannkaka med grädde och palle kuling choklad och chips till efterrätt;-)

Lång dag för höggravid mor, både fysiskt och psykiskt. Kan lova att jag fick stor klump i halsen då två läkare kom med resultaten i högsta hugg...men det var bara för lite extra konsultation och överlämning, många läskiga tankar hann snurra i min hjärna innan de sa att resultaten var bra! Ska tillbaka på fredag en sväng dock.

Min kropp säger ifrån nu iaf och jag ligger på soffan och klockar kraftiga sammandragningar. Förut ca var femte minut men nu kring 15 min så förhoppningsvis är de på väg bort.
Blir lite kvällsmat och sen tidig sänggång för mig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar