tisdag 31 januari 2012

Bloggerstrul och bitsk höggravid monsterkund

Åhh, äntligen tillbaka i gamla gränssnittet på blogger! Gjorde nåt i morse när jag skrev så det nya uppdaterade gränsnittet blev valt och hittade sen inte tillbaka till det gamla. Mina inlägg blev helskumma, kunde inte byta rad mm... Sånt kan göra mig galen och jag hoppas det tar lång tid innan de tar bort detta gamla!!

Nu är jag tillbaka iaf:-)

Jag beställde ju en pulsklocka till min kära i födelsedagspresent förra veckan. De hoppades på att få in den innan helgen men jag hörde inget. Idag ringde jag och frågade vad som hänt och killen säger...
-Nej du denna klocka är utgående modell så den kommer vi inte kunna få tag på!!
-Ööhhh, va!? Kom ni på det sen förra veckan eller och när hade ni tänkt meddela mig??
-Ja tyvärr, det var ju olyckligt du kan få köpa nästa nivå för 2500:-
-Nej nej...alldeles för dyrt!
...sa jag och började sen skälla på karlstackarn om hur illa de skötte detta, att de minsann fick åka och köpa klockan nån annanstans och sen sälja den för mitt pris som jag blivit lovad, att det var usel reklam för dem, mm., mm!! Tillslut efter allt mitt skäll och gnäll säger han surt att jag kan få köpa den dyra klockan för samma pris...nöjd då!?
-Javisst, bra jobbat säger jag!
Tar med mig töserna och åker dit på en gång. Han säger att jag ska fråga efter honom. Det gör jag, en annan kille ringer efter honom men kommer tillbaka och frågar om det gällde Garminklockan? Jajjamen säger jag och sen hjälper han mig istället!
Jätte gullig, pratar med barnen, följer till kassan...(tror han jag pratade med i telefon var en av dem jag tidigare träffat när jag beställde klockan, så han vågade nog inte träffa mig, hehe!)
-Har det blivit fel ska man behandlas därefter, säger den trevlige säljaren när jag slänger ur mig "är man höggravid och bitsk så är man!!"
Gick sen därifrån med en 3200kr klocka som jag betalat 1800kr för...så bra det kan bli ibland tillslut!! Kommer nu inte snacka skit om dem iaf...annat om de inte fixat det så bra!!!

Tar nog dock ett tag innan jag kommer tillbaka dit...misstänker att det slängdes en del skit efter mig!!
Men va fasen, kunden har väl alltid rätt:-)

Mötte sen upp J och åt en lyxig IKEA middag! Skönt att göra så ibland, såå himla billigt också...88kr för oss fyra!?
Shoppade spjälsängmadrass, tvättlappar och lite annat smått och gott också!

Imorn ska barnen till förskolan...kommer vara tomt här hemma. Hoppas jag kan njuta och inte bara sakna!? Idag hade vi såå mysigt så jag nästan önskar att de höll sig hemma med mig hela tiden.

Trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar