måndag 2 januari 2012

Trötter med ny matlista

Idag var det dags för jobb igen. Kändes bra i morse, kommer till jobbet och får under mina fyra timmar där kommentaren "oj vad trött du ser ut" sen kan jag lova att jag kände mig TRÖTT! Åkte till stan och köpte linsvätska, tog sen en lunch innan jag åkte hem. Ännu tröttare blev jag av det...så jag däckade i sängen en sväng. Jag som tyckte jag mådde rätt bra igen, kanske det berott på ledighet och en hemmasambo!! Nu är det andra tider med jobb, dagishämtning och middagslagning...alltså precis som alla andra småbarnsfamiljer. Jisses vad bra vi haft det under hösten!!

Har plockat med evighetsberget "tvätthögen" nu i kväll...är inte klar! Så makalöst mycket det blir. Ska göra ett nytt försök att hålla efter så det inte blir SÅ mycket, men det har vi försökt förut!

Årets första matlista har jag knåpat ihop också, som följer

• Spenat- och linssoppa med solrosbaguette
• Pasta och hemmagjorda köttbullar (barnens bidrag)
• Couscous med baconsås
• Räkor Indienne med ris
• Saftig ugnskyckling med bacon och champinjon i örtsås och potatis

Tänkte kanske baka nåt bröd denna vecka också ( don't like, men vill gilla...) och göra en evighetsallad med vitkål, morötter, purjo och paprika och nån egen variant till Millis.

Nä nu blir det snabbdusch innan bädden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar