söndag 29 januari 2012

Hemmamams igen!!!!

Ja nu är det slut på jobbandet för min del!! Loovely!!
Kändes helt makalöst skumt att åka hem i fredags, skönt men skumt!! Brukar vara lite nojjig över att jag glömmer nåt innan semestern och nu är det väldigt mycket längre paus jag tar från arbetet...tror nog jag fick ordning på allt dock.
Nu blir veckorna så att må-tis är det jag och barnen in da house, ons-tors är töserna 15h förskolebarn och helgen myser vi hela goa familjen:-) Kommer kännas konstigt att vara hemma själv tre dagar i veckan, men lite skönt också att kunna vila ordentligt då och då!

Bebbe får gärna vänta iaf två veckor innan hon tittar ut! Behöver boa, laga matlådor, baka, mm. innan. Ska nog ta och packa ihop en liten väska iaf tror jag så att den finns redo.

Helgen har gått fort. Mamma hade med barnen och badade igår och samtidigt fick vi hemska sorgliga nyheter:-(( tänker på dig M!! Känner mig oerhört tacksam över hur rik jag är som har min underbara lilla familj!!
Hade sen lite kalas för Jesper. Gjorde fantastisk god rulltårta fylld med grädd/yoghurtblandning full med hallon/blåbär och vit choklad...mums!
LCHFarna fick chokladmousse på mandelbotten tillsammans med hallon/blåbär och vispgrädde. Gott, men jag föredrar rulltårtan:-P

Idag har vi varit på teater på bibblan...Nasses taxi. Milla tyckte det var lite läskigt men Iris skrattade för fullt. Sen blev det en fika på Sveas...semlor, sara bernad och krämbulle, lyx!

Skinkstek till middag och nu är det dags för nattning av de små sen blir det däcka i soffan med lite popcorn och film. Ont i svanken och ljumskar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar