tisdag 14 februari 2012

Kärleksmums dagen till ära

Idag har vi haft ännu en mysdag. Startade med bibblans sagostund och sen gårdagens fantastiskt goda spenat/baconpaj till lunch.
Soligt ute och brist på utevistelse igår så drog vi på oss termooutfit och ut i snön (trots värkande rygg och fogar). Satt skönt på stol i sol medan barnen körde med leksaksbilar på min tjusiga uppskottade bilbana. Var nog ute i två timmar tror jag och töserna ville inte in så jag satte mig med tidningen vid köksbordet medan de lekte vidare utanför, annat mot när det är 10 grader kallt!!

Bakade kärleksmums på eftermiddagen och Millas kommentar när hon slickade skålen "mmm, namnam, ska sitta här hela da'n" var ju klockren:-)

Vår alla hjärtansdagmiddag bestod av klyftpotatis, ostpanerad paprikakyckling och kall basilikasås...och så nybakade kärleksmums till efterrätt, inte illa för en tisdag;-)

Nu väntas soffmys, popcorn och saft blandad med loka (min gravidlast). Komedi vs. Action...inte bestämt oss ännu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar