söndag 5 februari 2012

Skridskopremiär

Idag trotsade vi kylan på eftermiddagen och gick till en lekpark i närheten där vii hoppades att de hade fixat skridskoplanen. Det fanns is så Iris fick på sig sina skrillor och gav sig ut med pappi på isen...snacka om bambi, hihi! Men hon tog sig snabbt och en kvart senare gled hon faktiskt runt lite helt själv, impad mor, syster och far!!! Vi har bara ett par skridskor så de bytte efter en stund så Millis fick testa, ännu mer bambi där och fikasuget var starkare, men stolt var hon över att ha provat iaf:-)
Blev lite stjärtlappåkning i backen som hade aningens snö kvar. Verkligen snöfattig vinter iår...tänk förra året!! Mem jag måste vara ärlig och säga att det är rätt skönt!
Stora tjocka jag höll mig vid sidan av isen, känns onödigt att riskera att trilla nu. Jag ser nog rätt kul ut som jag vaggar fram i min jätte stora (och fula) jacka!
Det var så rackarns kallt så matsäcken åt vi inne framför brasan istället, nice! Sen satt vi där och läste och mös länge...äkta kvalitetstid!

Igår var det kalas för fina M som fyllt fem år...massa goda kakor, tårta och godis. Mysig eftermiddag och det var trötta men sockerstinna barn i bilen hem. Ingen idé att försöka få i dem nån middag så det blev risgrynsgröt för dem och sen korv och pasta till oss framför mello när tjejerna somnat. Riktigt lyxig lördagsmiddag;-)

Apropå melodifestivalen...gillade helt klart bidragen som gick vidare direkt till finalen allra bäst. Loreen och Dead by april. Jag älskar fortfarande My heart is refusing me, från förra året. Sen var ju Sean banan tippad att gå vidare från oss och han hamnade ju i andra chansen. Ojojoj vad den kommer sjungas på alla förskolor nu, inklusive våra barns plus här hemma!!

Nähäpp, ska ta och gå upp och väcka J som jag tippar ligger och sover hos Iris, själv har jag en snarkande Milla bredvid mig:-)

Skön söndagskväll önskas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar