torsdag 6 augusti 2009

Lata dagar vid poolen!

Jag och barnen har varit hos mina föräldrar igår och idag. Lugnt och skönt och massor med bad. Iris ÄLSKAR verkligen att bada. Ett riktigt litet vattendjur:-) Hon plaskar runt med sina armpuffar, idag till och med utan att nån höll i henne. Hon sjunker ner så mycket så hon får massa kallsupar men idag lyckades hon parera bra. Hon tycker det är lite läskigt när morfar hoppar i poolen och plaskar runt...då vill hon oftast upp. Det är konstigt, hon pratar jätte mycket om honom men sen när de träffas blir hon så försiktig.

På kvällen kom Jesper joggande ut till oss, hurtbullen min!! Sen grillade vi på verandan, allt perfekt förutom dessa förbenade flugor!! Hur många som helst, och de är så envisa och äckliga. Det är så skönt att det inte är så mycket insekter i stan.

När jag skulle natta Iris i resesängen upptäckte vi att en katt bajsat i den så istället sov vi i dubbelsängen alla tre. En unge på varje sida, mysigt men inte så mycket utrymme för mig eftersom de kryper riktigt nära mig båda två. Så det blev ingen vidare sömn för mig i natt. Jesper hade å sin sida sovit som en stock hemma i lägenheten, lyx!

Igår sov Milla bara korta stunder och det blev inte många timmar sammanlagt. Idag däremot har hon sovit två 2timmars pass och några kortisar också. Varannan dag tjej!

Kul att vara borta men himla härligt att komma hem. Iris bryr sig inte särskilt mycket om mig när mormor finns nära så det var mysigt att vanliga Iris kom tillbaka när vi kom hem.

Känner mig jätte trött och har inget flyt i skrivet så nu lägger jag ner för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar