onsdag 26 augusti 2009

Regn

Mys länge i sängen med böcker och sång i morse när Milla vaknade. Hon sov dååååligt i natt så jag var rätt mör när Jesper och Iris kom in och väckte mig kvart över åtta, tur att jag kunde ta sovmorgon i alla fall. Jag somnade inte förrän kl 01, Milla låg och jollrade och tjoade...Jesper gick in och la sig hos Iris. Jobbigt med jobbiga nätter, men jag försöker tänka att det är en kort tid och då är det lättare att hålla modet uppe.

Packade ihop oss för att gå till parkleken trots regn. Men var var stjärnpåsen med regnkläderna...i bilen så klart (historien upprepar sig). Jesper var inte så långt borta så han kom hem med dem, Tack! Regnade inte så mycket förrän vi närmade oss Parken, men då öppnade sig himlen och de började blåsa som tusan. Tjejerna var ju skyddade under regnskyddet och jag hade regnkläder men inga stövlar...blev aningen blöt!! Inte mycket liv och rörelse i stadsparken och jag blev lite nervös att det inte skulle vara nån i Parken heller, men det var det. Vi värmde och åt matlådan...korvgrillningen var inställd. Iris rustades för regnet och sen blev det blöt lek. Hon gillade det verkligen, skönt att vara ute i regn bara man har rätt kläder. Ska köpa sånt imorn tänkte jag.

Gjorde fläskpannkaka med peykoll (bacon) till middag. Iris hällde i mjölken och vispade. Den blev jätte god!
Mamma kom och sen såg vi knappt Iris på hela kvällen...mormor är poppis!

Nu sover de små, Jesper har precis kommit hem från en löprunda och jag ska beställa lite kort...ska försöka med en tidig kväll, brukar ju gå så där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar