torsdag 27 augusti 2009

Regnkläder??

Är på jakt efter funktionsregnkläder. Men vilken vattenpelare ska man ha? Vill kunna vara ute lääänge utan att bli blöt och det kan man tydligen inte med 5000mm. Men ska man ha ett på 10000 blir det dyrt...vet inte hur jag ska göra. Ett 5000mm är ju inte gratis det heller.
Blä så jobbigt det blev.
Vi kom hem med ett ställ till Jesper på 5000mm för 490kr, öppningserbjudande på Intersport. Men varken regnkläder eller stövlar till mig...och det är ju jag som behöver det mest. Blir till att fortsätta leta.

Idag har jag skrubbat kakel och ugnsglas i köket, Iris var med och hjälpte till med ugnen. Hon gillade Svinto...så mycket att hon använde upp allt vi hade!! Man såg knappt in i ugnen och kaklet var smutsigare än jag trodde ser jag nu i efterhand.
Efter lunch gick vi till Parken...jag "jobbade" mitt första pass under eftermiddagen. Det var ju inte särskilt jobbigt att leka, dricka kaffe och babbla med andra glada mödrar;-) När vi stängde vid tre kom M,A,M och C. Iris och M satte igång och lekte som tusan...de är så söta. Sen kom Jesper och hämtade oss och vi åkte ut för shopping som gick så där som jag skrev tidigare. Jag köpte mig iaf en fleecejacka.

Har ont i halsen...usch kommer nog bli sjuk känns det som, vill INTE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar