söndag 2 augusti 2009

Orientering och poolparty

Millas feber ökade inte som tur var. Sköterskan på 1177 sa att jag skulle amma ofta och hålla koll på febern om den steg till 38,5 skulle vi ringa igen. Men som sagt, den sjönk, skönt!
Men hon är inte helt kry, var uppe vid 4 inatt och gav henne näsdroppar och torkade hennes kladdiga öga, lilla skrutta.

Igår verkade hon dock inte må dåligt alls så vi var ute hos mor och far. Orientering med grannarna och sen poolparty. Jätte kul att orientera men nyförlösta jag (hur länge får man kalla sig det!?) gick bara. Jag bommade rejält på två kontroller...morr! Tog mig runt på ca 54 min och kom 9 av de 15 som var med. Jeppe slog mig, ajaj!!! Farsgubben min vann rejält på 23 min, hmm en bit kvar innan man är där!? Kul var det iaf.
Inte så många som badade på poolpartyt, bara 20 grader i vattnet men Iris badade så klart och ville helst inte gå upp. Himla trevligt var det och den godaste fläskfilé jag ätit tror jag , helgrillad!
Jag fick tyvärr en släng av migrän tror jag, så himla ont i huvudet och lite konstig hela jag (mer än vanligt!?) Har nog ätit, druckit och sovit lite dåligt och det kan nog vara utlösande faktor plus att jag blev rätt trött i skogen.

Jesper och Milla sover och Iris har lekt jätte bra runt mig nu när jag skrivit. Hoppat i sängen, räknat duplobitar i tornet hon byggt...en, to, fyjjja, tagit febern på dockan och bankat mig i ryggen och skrattat och ropat...mamma tooki (tokig) Älskade söta unge! Men nu pockar hon på min uppmärksamhet med en blöt papperstuss som hon ska torka min näsa med, haha gullunge!

Jag lägger ner skrivet för nu!
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar