måndag 24 augusti 2009

Sprutor

Idag har Milla fått sin första omgång vaccinationer. Det gick väl ok, hon skrek som bara den men lugnade sig ganska fort. Bvc-sköterskan är himla bra och hon lugnade mig. Jag var jätte nervös eftersom det blev så jobbigt med Iris efter hennes första sprutor. Men det betyder ju inte att det blir samma med Milla. Iris tycker inte om när Milla gråter, hon såg alldeles förskräckt ut, Men även hon lugnade sig snabbt och lekte sen ett tag i väntrummet när Milla fick trösta sig med tuttisar.

Var i parkleken på förmiddagen, Iris älskar det. Det är ju som en vanlig lekpark med med ett dagis alla roliga leksaker. Passar oss rätt bra tror jag, så imorgon ska vi bli medlemmar. Börjar med en månad (175kr) så vi kan testa. Får dra av det sen om man blir medlem hela terminen (600kr).
När vi skulle gå dit i morse och allt var packat och klart blev jag hyfsat irriterad när jag upptäckte att dubbelvagnen var kvar i bilen som Jesper hade till jobbet (idag flera mil bort)....ggrrrr! Jaha vad skulle jag göra nu, trist att ställa in planerna när man redan är ute genom dörren. Nej, Milla fick hoppa i Babybjörnen och Iris i sulkyn sen knatade vi iväg. Lite jobbigt att gå så långt med bärselen, men det funkade. Jesper kom sen och bytte vagn när han var tillbaka i stan. Den stora tunga dubbelvagnen är sååå mycket enklare och skönare att köra än Iris minilätta sulky!

Dammsög i morse innan vi gick...när jag tog fram dammsugaren fick Iris en mycket bekymrad min och sa Milla jädd (rädd) sen satt hon bredvid babysittern och klappade Milla på huvudet när jag dammsög. Åh så sött!!!

Super trött idag så nu blir det natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar