måndag 17 augusti 2009

Middag???

Sitter och letar efter god och enkel middagsmat...har typ ingenting hemma så det gör ju saken mycket enklare. Har ingen fantasi. Det blir nåt med sej tror jag men vill ha nån allt-i-ett gryta så det blir enkelt. Usch ibland tryter fantasin totalt!

Igår var vi i Småland hos Jeppes syster som hade kalas. Åkte över dagen och det blir lite väl många timmar med våra små, jag tycker ju också det är segt att sitta i bilen så länge.
Kul kalas och en massa ungar. 7 stycken mellan 0 och 3,5 år...det var livat kan jag säga. Iris hoppade på deras stora studsmatta (himla bra leksak..kul och motion!!) och hon äääälskade det verkligen. Hon och kusinerna hoppade för fullt tills hon var helt högröd i ansiktet. En sån skulle man ha! Inte för mig då som måste kniiiipa lite mer först(!?) men Iris och Jesper skulle gilla det.

Iris och jag har pysslat lite på förmiddagen. Plockade massa löv och blad förra veckan som nu torkat. Dessa tejpade vi upp på papper och ritade sen runt och på. De var ju väldigt torra och spröda så...ojdå, små små gröna bitar överallt på Iris rum!! Fram med dammsugaren, kul så länge det varade. Sen hittade vi en massa kartong som jag gjorde ett urtjusigt (not!) hus. Men Iris gillade det och genast flyttade alla djur in tillsammans med Musse Pigg och bilarna:-)

Min moster ringde och frågade om hon och kussen kunde komma och fika ikväll, hoppsan...lite väl rörigt för besök så nu när de små sover har jag snabbröjt lite.

Gud vad konstigt jag skriver idag känner jag, lite hattigt och skum svenska. Ja ja, hattig och skum kan man väl få vara ibland!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar