lördag 15 augusti 2009

Morotskaka


Har en morotskaka med banan och kokos i inne i ugnen, luktar gott! Tänkte ta med den till tjejmiddagen hos L som jag och Milla ska på i kväll. Mysigt!

Umgicks med C, H och E igår. Var ute i lekpark på förmiddagen och sen erbjöd C lunch så vi hakade på och blev kvar nästan hela dagen. Picknicken tog vi inne vid soffbordet när alla fyra barnen sov...SAMTIDIGT! Kors i taket!!! Brukar alltid vara minst en som är vaken, men vi fick minsann en hel barnfri timma med massa snack...om barnen förstås(!) och lite annat också. Var himla trevligt iaf. Iris och H lekte hyfsat bra, men det märks att det hänt mycket med Iris sista halvåret.

Jesper har varit iväg till spåret och sprungit en mil för första gången! Gick fint, men istället för att vara stolt över att ha fixat det tyckte han att han sprungit för långsamt...åhh, typiskt honom!!! För några månader klarade han knappt tre km. Jag är himla stolt iaf!!!

Jag vek tvätt och donade och lekte med Iris här hemma. Skulle också behöva ut och motionera, blä för bullmagen och groplåren ;-)! Ska snart ta tag i det!
Iris var så rolig förut. Hon hittade en ICA kupong som det stod 50kr på...hon kollade en stund och sa sen femma mamma och såg väldigt stolt ut! Milla låg och skrattade i babygymmet i säkert en halvtimma.

Oääck, där kom det en kräks rinnande ner längs armen, Milla är nyvaken och nyäten och hänger på armen...ett ögonblick!!

Tillbaks efter lite tork och check av kakan som inte är klar än.
Iris och Jesper går före till lekparken nu så kommer jag och Milla så fort kakan är klar.
Nu ska jag byta bajsblöja och klä på min lilla nakenfis som ligger här i knät och myser.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar