torsdag 20 augusti 2009

Torsdag

Har hängt i lekparker både för- och eftermiddag. Skönt väder! Men på förmiddagen var vi ensamma i drygt 1,5 timma. Vad gör alla människor, varför är inte fler ute??? Konstigt tycker jag. Ja ja, Milla sov så jag och Iris röjde runt själva i sandlådan:-) Efter sovning träffade vi E-C och I. Så då hade Iris en kompis att leka med iaf.

Jag fixade middagen när barnen sov, så när vi kom hem var det bara att gratinera i ugnen en kvart. Skönt att förbereda så man slipper det mesta griniga och hungriga, från både stora och små.

Milla har varit jätte ledsen nu ikväll. Vet inte riktigt vad det var, men efter att hon fick näsdroppar somnade hon iaf. Får se hur natten blir.
Hon börjar vilja se vad som händer runt omkring henne. Bullade upp med kuddar bakom henne i vagnen och oj så stora ögon! Här hemma duger inte riktigt babysittern längre, hon kämpar för att sätta sig mer rakt upp. Men hon har ju ingen balans såklart så skulle hon sitta för rakt i sittern skulle hon nog tippa över framåt. Bäst gillar hon när vi sitter inne hos Iris och hon sitter på golvet framför mig och kan ha full koll på vad storasyster gör. Hjälp, hon är ju inte mini längre!!!

Såg nyss tvåhundrameters finalen i friidrotts-vm (för övrigt det första jag ser från vm!?) och herregud vilken karl den där Usain Bolt är...han utklassar ju allt motstånd totalt! Tråkiga jag blir ju direkt misstänksam och tänker doping. Har missat allt från vm. Inte läge att sitta och kolla på tv hela dagarna;-)

Imorn åker vi och hälsar på M, F och T (2,5år och 3mån) Hoppas vädret håller i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar