tisdag 4 augusti 2009

Utedag!

Ja idag har vi varit ute från nio till fyra...gott!

Var jätte trött när Jeppe väckte mig vid kvart i sju, gäsp! Men efter frukost och en dusch var jag människa igen. Fixade i ordning oss för en tur till sjön med fågelmatning och stenkastning.
Regnkläderna fick följa med, man vet ju aldrig, men de behövdes inte:-)

Dubbelvagnen lastades full med ungar och fågelbröd (hade en ica kasse full med gammalt bröd) och sen knatade vi ner mot sjön, en promenad på ca 25min. Milla slocknade och Iris mumsade nektarin.
Vid vattnet var det såklart massor med Kanadagäss som hela tiden kom när vi skulle mata änderna. Tycker de är lite läskiga faktiskt, så vi fick gå rätt långt innan vi fick vara ifred. Men änderna mopsade upp sig de med och var väldigt närgångna. En hoppade upp och bet Iris i fingret när den skulle ta brödet hon höll i!!! Inte hårt dock men Iris blev lite chockad och sa hem. Men efter en liten stund matade hon igen.













När brödet tog slut gick vi över till stenkastning och det var ju minst lika roligt! Hon kämpade med stora stenar och plaskade runt i det grunda vattnet. Hade gummistövlar turligt nog!













Det råkade hamna en sten på mig. Hon blev så skamsen sen kom en klapp och fåt (förlåt), lilla gumman!
Jätte mysigt hade vi. Milla sov ända tills vi skulle gå hem, klockan på tok för mycket = lunchtid!
Vi hade bara frukt med oss.
Så det blev en väldigt rask promenad hem med två gnälliga barn. Dålig planering men så är det ju bara andra ensamma dagen för mig...
Hade matlådor hemma så maten gick fort att fixa i alla fall.

Vi satt ute och åt och sen i med barnen i vagnen igen för att sovandes rulla upp på stan. Iris jätte trött men vägrade luta sig tillbaka och slappna av utan satt bara och gnällde...morr! Blev så irriterad och funderade på att vända och gå hem, men då somnade hon, tack!

Gick till en öppen förskola som är utomhus på sommaren. Jätte mysigt, satt på filtar med en massa leksaker. Fikade lite och bara gottade oss. Iris slappnade av och var riktigt modig. Pratade med främmande människor och gick iväg och lekte själv. Hon brukar vara jätte försiktig när vi är iväg på nåt nytt och helst sitta hos mig.

Blev en lyxig middag hemma med fiskpinnar och makaroner.
Nu sover barnen och jag och Jesper sitter vid varsin dator, så socialt!!!
Jag är riktigt mör i benen efter dagens och gårdagens promenader, så nu blir det inte många knop under kvällen.
Har packat lite för i morgon. Åker ut till mor och far för en dag vid poolen:-)


















Millamys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar