söndag 27 september 2009

Bytardag

Har haft en kul helg med massa jobb och fynd!
Började jobba kl fyra i fredags, Milla följde med. Då var det uppackning av alla kläder och leksaker. Höll på till kl nio och då hade jag spanat ut en hel del leksaker. En del fick stora damen direkt men en del sparar vi till julklapp. Hon fick duplo, tågbana, böcker, en pippiväska (hård). Nöjd tjej! Jag var riktigt trött på kvällen, inte van att jobba;-) och drack dessutom för lite vatten. Hade ett element hängande i bärselen större delen av kvällen så jag var rejält svettig!
Milla sov bra natten till lördag så jag kände mig rätt utvilad, skönt! Iväg igen till åtta och då gick jag en runda och hittade massor av bra kläder innan jobbandet tog över. Det funkade över förväntan med Milla och så himla kul var det. Kommer definitivt vara med nästa gång också.
För mig som bara är hemma är det kul att få göra lite nytta ,gör jag ju hemma också i och för sig, men på annat håll.
Det är ju verkligen tokbra grej det här med bytardagar. En del lämnar ju in trasigt, smutsigt eller urtvättat och förväntar sig få massa pengar ändå, men mycket är riktigt fint. Nästa gång ska jag lämna in lite tror jag, eller om jag gör det på nån annan det är flera stycken nu framöver.

Var trött även denna kväll. Vi hyrde film och åt godis och chips!!!

Mindre bra Milla-natt så tröttheten satt i i morse. Har bara varit hemma. Tvättat MASSOR (allt nytt från helgen och nyupplockat från källaren) och rensat lite i barnens garderober.

Sitter en kortis vid datorn nu men ska fortsätta med tvätten och försöka vika och lägga in den. Skönt att vara i fas när en ny vecka börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar