måndag 21 september 2009

Ommöblering!

Grattis mor min på födelsedagen och ha det så himla kul i USA, hälsa söta syster med familj!!!

Har nyss kommit hem från veckohandling. Körde inköpslista från Buffé..."billiga veckan" fem 4 port måltider för under 400 kr. Vi gör oftast 6 port så vi får matlådor så då skulle det väl landa på ca 600kr då. När jag hade plockat nästan allt var det just 600kr och jag kände mig såå duktig...men de få saker som var kvar gjorde att det ändå drog iväg till 1060kr...BLÖJOR bland annat! Ja ja det är ju ändå inte så mycket. Får se om maten är god!?

Jobbade i parkleken på eftermiddagen, men förmiddagen var vi bara hemma. Tvättade lite, lek och mys. Båda töserna somnade i vagnen när vi gick till parkleken. Milla vaknade när vi kom fram men somnade sen om i bärsjalen och sov ända till kl tre, ca tre timmar...det är nog rekord!

Igår var vi på IKEA och köpte en hylla till Iris rum, en vit Expedit med åtta fack. Jag och Iris satte sen ihop den när Jesper åkte till vår bilmek. Jag var helt svettig innan jag fått ihop den! Iris tycker det är så kul att sätta skruvar i alla hål! När J kom hem satte vi fart och möblerade om. Det blev några olika varianter i Iris rum innan vi bestämde oss, tror jag är nöjd. Måste bara få upp nåt på väggarna. Ivar hyllan som Iris haft tog vi ut i vardagsrummet och satte ihop med ett skrivbord så nu slipper jag sitta vid köksbordet och skriva. Billyhyllorna (ja, vi gillar IKEA!!) som stod i vardagsrummet fick istället hamna i hallen. Vi höll på hela kvällen igår efter att barnen somnat och jag ska fortsätta nu också...måste flytta om hyllinnehållet lite. Kommer bli bra, tror jag!

Imorgon är det korvgrillning med öppna förskolan...hoppas på sol!

1 kommentar:

  1. va roligt, hoppas det blev bra, kommer förbi på titt nån dag! kramis kram lejs

    SvaraRadera