måndag 14 september 2009

Vårdcentralen

Gick ut när Iris vaknade och tog frukt på vägen. Tog en sväng till Myrorna, har inte varit där på evigheter. Hittade en stickad hösttröja(40kr) och en brun plyschtröja(15kr) med en uggla på till Iris, sen fick hon en rosa burk som hon kan ha i sitt kök. Några fynd alltså!

Sen var det dags för vårdcentralen. Läkaren var sååå mesig och kändes jätte nybörjare. Ja, nej, jag vet inte vad jag ska tro... Han hämtade en kollega som sa ungerfär samma sak och som tyckte att jag hade med mig ett helt dagis, två småttingar!? Men de tyckte nog i alla fall efter att ha slagit sina kloka ihop att det nog hade med förkylningen att göra och att jag bara skulle avvakta. Den slutsatsen betalade jag 120 kr för! Ja ja, så kan det vara. Har inte något ont av den längre i alla fall.

Var en sväng i lekparken innan vi traskade hemåt. Gjorde kyckling i ugn med Philadelfiasås och ris, jammi!

Iris hade lite feber (38,1) innan hon lade sig...ska hon inte få bli bra snart!!!

Milla tjoar och pratar för fullt och hon myser såå när man pussar henne, hon blundar och öppnar munnen i en puss tillbaka:-) Vill man få henne och skratta är det bara att nosnosa(?) under armarna...det där lät konstigt, jag vet vad jag menar i alla fall;-)

Tjejerna sover och har gjort så i snart en timma. Tidiga kvällar här hemma, rätt skönt att få de timmarna för oss själva, föredrar det framför sovmorgon.
Milla äter vid 22 (innan jag somnar), ca kl 2 och sen vid 6, ibland vaknar hon till nån mer gång däremellan men då ligger hon oftast bredvid mig så det är bara in med boobisen och sova vidare;-) Alltså tycker jag att jag får sova rätt ok för att ha en liten mini här hemma. Känner mig inte särskilt trött på dagarna.

Vet inte vad vi ska hitta på imorn, det beror på Iris.
Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar