fredag 4 september 2009

Slapperi!!

Oj vilken slapp dag det blev för mig och Milla...gjorde absolut inget vettigt, eller jo förresten att slappa var det vettigaste vi kunde göra! Hon sov bara en kortis på förmiddagen och verkade inte särskilt pigg så jag försökte söva henne efter lunch igen men hon blev bara sååå ledsen så fort jag la ner henne. Tog up poch vaggade i famnen och hon slumrade till och sen samma visa igen...ledsen! Tillslut gick det i alla fall. Men hon vaknade efter 40 min och gäääspade stort, så jag fick henne att somna om och sen sov hon två timmar till!! Då var jag tvungen att väcka henne för vi skulle ut till mamma och pappa och hämta storasyster. Hon kan alltså sova länge, brukar bli kortisar.

Iris var lite sträv i början när vi kom, hon brukar vara det när hon varit bortlämnad över natten. Men efter ett litet tag var hon som vanligt och busade på. Hon sprang fram och tillbaka, finns ju lite ytor att röra sig på i det huset! Sen satte vi oss i varsin fåtölj som går att gunga i och Iris började sjunga gunga litegann...
De hade haft det jätte bra. En gång hade hon tittat ut genom fönstret och sagt min mamma...lilla gosungen min! Men annars var det ingen hemlängtan, de hade bakat äppelpaj, sprungit efter katter (mest Iris då), ätit plommon i mängder, lekt kurragömma, lagt av telefonluren (det var därför det bara var upptaget när jag försökte ringa) och massa annat också. Sist hon var där hade hon skickat iväg 11 tomma sms från mammas telefon till morbror G, galenpanna!

När vi parkerade här ute på gatan kom det en SAAB i världens fart, jag var fortfarande en liten bit ut i gatan och den var kanske en halvmeter ifrån oss. Det tjöt om däcken när den körde vidare rätt ut i korsningen och var sååå nära att krascha rätt in i en bil. Hann inte ta registreringsnumret tyvärr, önskar man kunde sätta dit sådana idioter. Hoppas ingen kom till skada.

Hoppas natten blir bättre än i natt. Bäst att somna tidigt. Imorgon blir det LITET släktkalas för Iris...mormorn hennes kommer, de andra stannar hemma pga att jag är så förkyld:-( Trist men det är ju i alla fall favoriten som kommer.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har tittat in och återkommer säkert framöver. Tack för tipset!

    /Numminen på Familjeliv... som du även hittar på emmababbel.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. e: Kul, jag ska kolla in din oxå

    SvaraRadera