onsdag 2 september 2009

Tråkig dag!

Usch idag har vi bara varit inne...har inte mått nåt vidare, förkylningen biter sig kvar. Det är verkligen seeegt till tusen att bara vara inne och Iris hatar det. Så vi har varit lite smågriniga alla tre idag. Men jag bara inte orkade ut...så här i efterhand så skulle jag tagit alvedon och gått ut i alla fall. Ibland får man vara dålig mamma!!!

I tidningen idag stod det om svininfluensan och att om man har småbarn mellan 1,5 och 4 år ska man vara lite försiktig för de kan drabbas hårt...hmmm, hur ska jag ställa mig till detta. Professorn som uttalade sig sa att man skulle försöka vara hemma med sitt barn en månad runt inluensapeaken...nu är ju jag hemma och kan det, men hur många som arbetar kan bara vara hemma så där. Vill ju tro att det är lite upphaussat av media men kanske skulle man vara lite försiktig och skippa öppna fsk ett tag. Parkleken känns mer ok, eftersom man är ute. Det ska i alla fall inte vara så farligt för Milla eftersom jag helammar henne.

Imorn ska Iris sova hos mormor och morfar. Vi tänkte handla födelsedagspresenter till henne och då är det smidigare att inte ta med henne. Sen hämtar jag henne fredag eftermiddag så det blir en enbarnsdag på fredag...så lyxigt, vad ska jag hitta på!?

Blir ju barnkalas på söndag och jag måste fixa nåt äggfritt...köpt marängbotten är tydligen det, känns ju lite märkligt...maräng=ägg tycker jag, men det ska jag kolla så blir det nog en marängtårta av nåt slag!

Näpp nu ska jag knyta mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar