torsdag 3 september 2009

Skön torsdag

Mår väl inte tipp topp men det har ändå varit en skön dag. Bra mycket roligare än igår och vi har varit på bra mycket bättre humör dessutom. Misstänker att det enbart var mitt fel att Iris var en riktig gnällspik igår...men som sagt man får vara en dålig mamma ibland!

Milla vaknade redan kvart i sex i morse...ska hon också bli en morgontös!! Visserligen somnar ju våra små kottar rätt tidigt på kvällen, ca 18.30(M) -19.30(I) så då kanske det är lite väl mycket begärt att de ska ge oss några lugna morgontimmar också. Var rätt trött och halsen tjock som en ballong (låter konstigt när jag pratar) men en kaffe, fil, smörgås och alvedon senare var jag på topp (nästan). Åkte (japp hade bilen idag igen, lyx) till Parken runt 10 och var sen där till den stängde vid 15. Iris cyklade, "kanade", målade och gungade. Blev en sovstund mitt i.

Hem och gjorde ugnspannkaka med bacon (hade förberett smeten innan vi åkte hemifrån) och sen packade jag ihop saker som Iris skulle ha med till mormor och morfar.
På vägen ut till dom satt Iris och sa älka (=älska) mommo, älka moffa, älka mio, älka kissemiss, älka pappa och jag tror det kom ett älka mamma också....kan väl säga det iaf;-) Ja, hon gillar när dom är barnvakt!!!

När "stortjejen" så var avlämnad åkte vi andra tre till Toys "r" us och brände pengar på födelsedagsbarnet...kanske blev lite onödigt mycket men men det är inte lätt att hlla i plånboken bland alla kuliga saker. Milla satt i bärselen och tittade storögt, fattade inte vilket "paradis" hon var i såklart!!
Hon och jag satt sen i bilen när Jesper gick och handlade lite mat...åhhh vilka härliga skratt jag fick av henne...mysunge! Tror att hon har en liten grop i ena kinden, gosan min! I morn har vi helt egen stund hon och jag, ska bli mysigt! Men kommer antagligen längta efter Iris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar