tisdag 15 september 2009

Tågtokig!!

Startade dagen med ett mysigt bad...Milla tycker det är så kul när Iris busar och hon fick en hel del vatten i ansiktet, utan protester. Men jag vill inte att hon ska bli rädd så Iris får busa lite lagom...får hon leva ut fullt så är det vatten i nästan hela badrummet efteråt:-)
När man säger till Iris att nu ska vi sluta med nåt, tex att jag och Milla skulle gå upp, sätter hon upp pekfingret framför sitt ansikte och ser sådär busigt "full-i-fan" ut och säger en gång mamma...det gör hon sen om och om igen!

Veckans coop-reklam var intressant så vi tog bilen för lite shopping. En ny Pettson o Findus film var det ena, letade och letade men fick gå och fråga...säljstart imorn, typiskt!! Damen i infon tittade snett på mig och tjejerna, de flesta brukar...ååhhhh så söta...men inte denna surpuppa. Sen var det reflexvästar för halva priset för shopexpress kunder, hittade dem men när jag betalade blev det ändå fullpris. Blev skickad till infon för att fixa det. Den glada damen igen...kändes som hon trodde att jag lurade henne och hon bläddrade i bladet om och om igen men kunde inte hitta det. Jag hade ju rätt vilket hon också fick veta efter telefonsamtal. Precis när vi var klara somnade Milla i bärselen, typiskt igen. In i bilen igen och vidare till IKEA, Milla sov vidare en stund i babyskyddet. Där blev det lunch, lite lek och tåginköp. Både jag och Iris blev galet kära i deras nya barnkök i trä...dryga tusenlappen kändes dock lite väl mycket.

Båda töserna somnade nästan direkt när vi kom hem. Jag röjde lite och förberedde för middagen. När Iris vaknade jag att vi skulle bygga en lååång tågbana. Men guud så krångligt det skulle vara då, jag fick för mig att jag skulle ha med alla bitar men jag lyckades ju inte och blev så irriterad. Iris tittade på mig och la huvudet på sned och sa mamma hjälpa, sen visade hon hur man satte ihop två bitar...gullunge, vilken tråkig envis mamma hon hade då. Tillslut gav jag upp och frågade om vi skulle gå ut istället och det ville hon som tur var, annars hade jag slängt ut tåget! Vi tog istället en dockvagnspromenad och hämtade me&I paketet som kommit. Tjusiga kläder, kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar