måndag 28 september 2009

Pizza i parken!

Träffade M och C med barn i parken idag. Barnen lekte och vi snackade strunt. Det var en dååålig natt här hemma i natt, så då är det extra skönt med sällskap:-) Jag hade matlådor förberedda till lunch men när det närmade sig kom vi på den lysande idén att gå och hämta pizza. Så tre mammor med två barn vardera satt och mumsade pizza ute i lekparken, det var mums!!!

Gick hem när det var dags att sova. Men Iris vägrade...hon borde varit jättetrött som hon lekt och det var senare än vanligt dessutom. Jag blev såå irriterad, jag som hade tänkt att jag skulle kunna lägga mig en stund också, men hon skulle inte! Lekte och donade en timme till, Milla låg på golvet och Iris sprang runt henne...oj, vad Milla skrattade:-) Lade sen Milla som slocknade som en liten gris...och sen kröp jag och Iris ner i våran säng och somnade gott båda två. Vaknade 50 min senare, det behövde jag! Iris och Milla sov lite till.

När Jesper kom hem åkte vi till P.O.P för att shoppa skalkläder till Iris. Det var slut på röda jackor men de la undan en inne i stan, så den får vi hämta imorn. Köpte röda byxor iaf. Tjusigt! Hoppades på att hitta på bytardagen men det gjorde jag ju inte så då fick det bli nytt...tycker de är för dyra men Milla kommer ju kunna använda dem sen så då känns det mer ok. Mor min kanske kan tänka sig att sponsra som julklapp;-)
Tjejen som jobbade kommenterade Iris lockar:-) Det händer ju då och då;-) Våran goa lilla unge charmar!

Blev ingen tvätt vikt igår så det får bli nu istället, framför IDOL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar